بازدیدها: 1753

برای جایگزین کردن پنجره قدیمی با پنجره دوجداره می توانید از دو نوع پنجره یو پی وی سی یا پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده کنید.

پنجره دوجداره upvc یا آلومینیوم تفاوت زیادی ندارد ولی دارای اهمیت فوق العاده ای است، به ویژه اینکه بدون تخریب و دردسرهای بنایی انجام پذیر است.

برای انجام تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب، باید فریمی که از پنجره قدیمی به دیوار متصل است را برش داد که پس از آن روی دیوار یک فریم و یک فضای کاملا خالی خواهید داشت.

مراحل نصب و تعویض پنجره فلزی قدیمی با پنجره upvc دوجداره

  • مرحله اول: برش و تخلیه پنجره فلزی قدیمی
  • مرحله دوم: تمیز کردن چهارچوب فلزی
  • مرحله سوم: زدن چسب ماستیک جهت آببندی
  • مرحله چهارم: قرار دادن پنجره جدید یو پی وی سی در چهارچوب
  • مرحله پنجم: پیچ کردن پنجره در چهارچوب

 

هنگامی که شما تصمیم می‌گیرید پنجره‌های قدیمی خود را با upvc تعویض کنید دو روش برای شما وجود دارد.

  1. یکی از این روش‌ها تعویض پنجره قدیمی با upvc به وسیله تخریب می‌باشد به صورتی که پنجره‌های قدیمی شما به طور کامل از جای خود برداشته می‌شود و فریم آهنی مخصوص پنجره‌های دوجداره در چارچوب موردنظر کار می‌شود و بعد از اعلام ابعاد به تولیدی و ساخت پنجره دوجداره upvc، نصاب پنجره اقدام به عملیات نصب می‌کند.
  2. در روش دوم عملیات نصب بدون تخریب انجام می‌شود و هیچ آسیبی به ساختار محیط وارد نمی‌گردد. دلیل این موضوع استفاده از پنجره‌هایی با پروفیل بازسازی می‌باشد که در اصطلاح جهت تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب طراحی شده‌اند و مقاومت به مراتب بالاتری نسبت به پنجره‌های معمولی دوجداره دارند.

کدام روش جهت تعویض پنجره‌های قدیمی مناسب‌تر است؟

در روش اول زحمت و زمان مورد نیاز برای تعویض پنجره آهنی با upvc به مراتب بیشتر است و بازده و نتیجه کار کمتر از حالت دوم می‌باشد، زیرا در روش دوم هم نصاب تسلط بیشتری در عملیات تعویض دارد و بازدهی کار خیلی بهتر از روش اول می باشد و دلیل آن ساختار پروفیل‌های بازسازی است که فریم آهنی را کاملا پوشش می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که روش اولی که ذکر کردیم برای استفاده در ساختمان‌های نوساز کاربردی است ولی برای تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره مسلما روش دوم بهتر است.

پروفیل بازسازی چیست؟

در تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دوجداره upvc قسمتی از پنجره قدیمی یا همان قاب پنجره درون دیوار باقی می‌ماند که می‌شود آن را با پروفیل بازسازی پوشش داد. پروفیل بازسازی نمونه تقویت شده پروفیل معمولی می‌باشد. فرق آنها با پروفیل‌های عادی دوجداره یک لبه‌ی ۴ سانتی متری اضافی می‌باشد. وجود این لبه‌ی اضافه برای این است که فریم پنجره قبلی شما را به طور کامل بپوشاند.

نکته مورد توجه اینکه این مدل پروفیل عایق بندی بهتری از خود عرضه می‌کند. به همین خاطر برای استفاده در فضاهایی با حرارت زیاد و یا مکان‌هایی با صدای زیاد از پروفیل بازسازی به جای پروفیل معمولی استفاده می‌شود. لبه بازسازی طراحی شده در پنجره دوجداره وین تک، بزرگترین لبه پروفیل پروازی در میان سایر برند‌های تولید کننده پنجره upvc می‌باشد.

مراحل انجام کار

  1. قبل از نصب، حتما باید کادر فنی برای بازبینی و اندازه گیری در محل حضور داشته باشند. زیرا نصب پروفیل بازسازی شرایطی دارد که باید از قبل آنها را محیا کرد. از جمله اندازه گیری و بررسی قالب پنجره
  2. در مرحله بعدی باید یراق آلات و بازشو در آورده شود. همچنین قیدهای پنجره باید برش خورده شود.
  3. در مرحله آخر پروفیل بازسازی آماده شده بر روی فریم پنجره قبلی نصب خواهد شد.

اقدامات قبل از تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب با پنجره دوجداره

نکته های مهم هنگام تعویض پنجره قدیمی و انتخاب بهترین پنجره دوجداره چیست؟! برای مشخص کردن شکل پنجره جدید چند مورد اصلی شامل آسایش کارفرما، هزینه تعویض پنجره قدیمی، رعایت قوانین ساختمان و عدم تغییر نما را باید در نظر بگیریم. هنگام نصب و تعویض پنجره های قدیمی با پنجره UPVC بدلیل وجود ابزار آلات و جابجایی پنجره دوجداره، بهتر است تا فاصله یک و نیم متری از پنجره ها وسایلی مانند فرش، موکت، مبلمان، میز ناهار خوری و غیره وجود نداشته باشد. این مورد شامل پرده نیز خواهد شد و پرده ها باید از روی پنجره کاملا برداشته شود.

یا به عبارتی هر وسیله که احتمال آسیب دیدن آن، هنگام برش و تعویض پنجره آهنی و قدیمی وجود دارد از پنجره دور گردد.

مسیر رفت و آمد و حمل پنجره ها باید باز باشد تا احتمال برخورد با اشیاءمنزل وجود نداشته باشد.

بهتر است برای جلوگیری از ریزش گرد و غبار بر روی فرش ،مبلمان و دیگر وسایل منزل، تا فاصله دو متری روی آنها پوشیده باشد.

در کنار موارد انجام شده از سوی کارفرما، مراقبت و دقت پرسنل نصب برای جلوگیری از بروز اتفاقات نیز انجام می گردد تا محصول به بهترین نحوه ممکن نصب گردد.

 

 

چرا تعویض پنجره قدیمی ضروری است؟

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

این روزها قیمت انرژی‌ برق و گاز نسبت به گذشته افزایش یافته است. با افزایش قیمت انرژی، ضرورت حفظ انرژی موجود در فضای خانه یا دفتر کار و جلوگیری از هدر رفتن انرژی بیشتر احساس می‌شود. نصب پنجره‌های دوجداره به جای مدل‌های قدیمی، علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود و به محیط زیست کمک می‌کند، هزینه‌های مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد. وجود پنجره دوجداره باعث می‌شود که در زمستان گرمای داخلی خانه حفظ شود و در تابستان، سرمای ایجاد شده با وسایل سرمایشی در داخل خانه بماند و خنکای مطبوع خانه از درزهای پنجره‌های قدیمی غیراستاندارد خارج نشود. این پنجره‌ها همچنین در حالت بسته از ورود گرد و غبار به داخل محیط خانه جلوگیری می‌کنند و مانع نفوذ آلودگی‌ هوا به داخل خانه می‌شوند.

جلوگیری از گسترش آلودگی‌های صوتی

علاوه بر تاثیر مثبت پنجره‌های دوجداره بر صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، این پنجره‌ها بر حفظ آرامش خانه نیز تاثیرگذار هستند. معمولا میزان آلودگی‌های صوتی در شهرهای توسعه یافته امروزی بسیار زیاد است. زمانی که پنجره‌های معمولی و قدیمی بر دیوار خانه ما نصب هستند،‌ این سر و صداها بیش از همیشه به گوش می‌رسد، اما گوش انسان با گذشت زمان به آن‌ها عادت می‌کند و آن‌ها را نمی‌شنود. با وجود این، آلودگی‌های صوتی باز هم بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارند.

آلودگی‌های صوتی علاوه بر اینکه در طولانی مدت باعث کاهش قدرت شنوایی انسان می‌شود، به سلامت جسمی، روانی و وضعیت خواب او نیز آسیب می‌رساند. این آسیب‌ها باعث کاهش کیفیت زندگی انسان می‌شود و ممکن است، حتی باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند اختلالات رفتاری، گفتاری و روحی بشود. پس تعویض پنجره‌ها و جایگزین کردن آن‌ها با پنجره‌های دوجداره، نقش مهمی در حفظ سلامتی انسان دارد.

افزایش امنیت خانه و محیط کار

عامل دیگری که ضرورت تعویض پنجره‌های قدیمی را ملموس‌تر می‌کند، موضوع حفظ امنیت است. پنجره‌های دوجداره دارای شیشه‌های محکم‌تری هستند که آسیب رساندن به آن‌ها به مراتب دشوارتر است. همین ویژگی باعث می‌شود که احتمال دسترسی سارقین به خانه کم‌تر شود. پنجره‌های دوجداره همچنین دارای قفل‌هایی هستند، که هنگام بسته شدن از چند نقطه محکم می‌شوند. این موضوع در افزایش و حفظ امنیت خانه بسیار اهمیت دارد. از آن‌جایی که امنیت پنجره‌های دوجداره بسیار بالا است، کم‌تر پیش می‌آید که نصب حفاظ‌های آهنی مورد نیاز باشد، بنابراین با نصب پنجره‌های دوجداره، زیبایی ظاهری ساختمان نیز حفظ می‌شود.

کمک به محافظت از محیط زیست

پنجره‌های دوجداره UPVC دوستان طبیعت به حساب می‌آیند. موادی که در تولید این پنجره‌ها به کار رفته است، شامل هیچ‌گونه مواد زاید و سمی نمی‌باشد. بنابراین میزان آلودگی‌های صنعتی ناشی از تولید این پنجره‌ها برای محیط زیست، بسیار کمتر است. این موضوع یکی از برتری‌های مهم  پنجره‌های یو پی وی سی به حساب می‌آید. پس اگر دوست‌دار محیط زیست هستید و کره زمین را خانه خود می‌دانید، بهتر است هر چه زودتر برای استفاده از پنجره‌های دوجداره UPVC اقدام کنید.

مقاومت در برابر زلزله

ساختمان‌هایی که دارای پنجره‌های دوجداره هستند، در برابر زلزله مقاومت بیش‌تری دارند. همه ما می‌دانیم که زلزله ممکن است در هر مکان و هر زمانی اتفاق افتد. هر زمان که زلزله اتفاق می‌افتد، آسیب‌پذیرترین قسمت خانه و اولین قسمتی که امکان تخریب دارد، شیشه‌های پنجره است. اگر به جای پنجره قدیمی، پنجره دوجداره با شیشه‌های مخصوص نصب کرده باشید، شیشه‌ها در برابر حرکات ناشی از زمین لرزه مقاومت دارند و خرد نخواهند شد. شیشه‌های پنجره‌های دوجداره بسیار مقاوم هستند و به دلیل ساختار ویژه‌ای که دارند، در زلزله مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

افزایش ارزش اقتصادی ملک

اگر پنجره قدیمی خانه یا دفتر کار خود را تغییر دهید و پنجره UPVC دوجداره نصب کنید،‌ ارزش ملک شما بالا می‌رود. بنابراین حتی اگر در آینده نیز قصد خرید و فروش ملک خود را داشته باشید، تغییر پنجره‌های قدیمی یک سرمایه‌گذاری آینده‌نگرانه به حساب می‌آید که باعث افزایش قیمت ملک شما خواهد شد. پس اگر با دیدگاه اقتصادی نیز به موضوع تغییر پنجره قدیمی ملک خود نگاه کنیم، ممکن است در ابتدا برای نصب پنجره‌های جدید هزینه کنیم، اما در طولانی مدت یک سرمایه‌گذاری سودآور انجام داده‌ایم.

 

همچنین موارد زیر ما را در انتخاب بهترین پنجره راهنمایی می کند:

انتخاب بهترین پنجره دوجداره

نقشه تقسیم بندی درب و پنجره: شامل تعداد لنگه های ثابت و بازشو، عرض لنگه بازشو و لنگه ثابت، ارتفاع لنگه بازشو و ثابت

رنگ پروفیل پنجره: رنگ بیرونی پنجره قدیمی مدنظرست، البته در صورت موافق اهالی ساختمان امکان تغییر رنگ برای کاهش هزینه تعویض پنجره قدیمی وجود دارد.

نوع بازشو: تک حالته، دوحالته و یا پنجره دوجداره کشویی، درب سوئیچی

جهت بازشو: جهت بازشدن (چپ یا راست)، محل قرارگیری دستگیره و عدم وجود مانع

طرف بازشو: به سمت داخل و یا بیرون خانه

رنگ و نوع شیشه: ساده، مشجر یا برفی، رفلکس، رنگی!

نوع دستگیره: کلیدخور، سوئیچی، یک طرفه و یا دوطرفه

نرده و حفاظ : اتصال نرده به دیوار و یا پنجره

ما هنگام اندازه گیری دقیق، موارد بالا را بررسی می کنیم، اما در نهایت نیاز به تایید مشتری است.

 

مقالات پیشنهادی

مراحل نصب و تعویض پنجره فلزی قدیمی با پنجره upvc دو جداره

مزایای پنجره upvc و تاثیر آن در ساختمان

چگونه پنجره upvc تولید می شود؟

آموزش نصب پنجره upvc سرویس بهداشتی با هواکش

استاندارد پروفیل UPVC باید چگونه باشد؟

اجزای تشکیل دهنده پنجره سه جداره یو پی وی سی

نحوه محاسبه قیمت پنجره upvc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *