بازدیدها: 1336

يكي از نكات مهمي كه در توليد بايد به آن توجه شود، استفاده از يراق متناسب با ارتفاع پنجره است،كه از شروط اصلي آب بند شدن محصول نهايي ميباشد. در صورت كوتاه بودن اسپانيولت يراق،هنگام بسته بودن پنجره بالا و پايين آن بصورت كامل بسته نخواهد شد و در نتيجه عملكرد بهينه در مقابل ورود و خروج هوا، گرد و غبار و آلودگي و همچنين صدا نخواهد داشت. 

یراق اسپانیولت برای پنجره دوجداره

اسپانیولت که در اصطلاح قفل درب نیز نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین اجزای یراق آلات پنجره‌ دوجداره است. کیفیت اسپانیولت به نوع آلیاژ استفاده شده در آن بستگی دارد. این جزء تاثیر مهمی بر کیفیت درب و پنجره دوجداره می‌گذارد. بی‌کیفیت بودن آلیاژ مورد استفاده در یراق اسپانیولت باعث افزایش فشار بیشتر بر روی دستگیره‌های درب شده و آن را از کار می‌اندازد. اسپانیولت های موجود در بازار برندهای مختلفی دارند و تولید کشورهایی همچون ترکیه یا آلمان هستند. انواع آلمانی این نوع یراق به دلیل دو زبانه بودن از کیفیت و امنیت بالاتری برخوردار است.

در ذیل به برخی از استانداردهای تولید پنجره upvc می پردازیم:

  1. استفاده از گالوانیزه به ضخامت 1/5 میلی متر و به صورت U شکل و یا حتی قوطی شکل در پنجره های با ابعاد بزرگ به صورت سرتاسری در دور تا دور پنجره upvc.
  2. تمامی پروفیل های پنجره upvc باید دارای گالوانیزه باشد، طول گالوانیزه در پروفیل های upvc جوش شونده حداکثر 2 سانتی متر کوتاه تر و در پروفیل های میانی حداکثر 1 سانتی متر کوتاه تر باشد.
  3. استفاده از گالوانیزه یک تکه در تمام قسمت های پروفیل بخصوص محل های نصب لولاها و یراق آلات از گالوانیزه های 2 تکه و جوش خورده استفاده نگردد.
  4. فاصله پیچ های گالوانیزه در پنجره upvc، از ابتدای پروفیل ها حداکثر 15 سانتی متر و فاصله پیچ ها با یکدیگر حداکثر 40 سانتی متر در پروفیل های پنجره upvc سفید و 30 سانتی متر در پروفیل های پنجره upvc قهوه ای باشد.
  5. راه آب برای فریم و لنگه بازشو (sash) در پنجره upvc باید به شرح ذیل باشد:
  •      راه آب فریم در هر لنگه از پنجره upvc باید حداقل دارای 2 شیار تخلیه از داخل و شیار تخلیه نیز (خروجی) براساس طول پروفیل
  •      شیار تخلیه آب برای لنگه بازشو پنجره upvc باید هم در ضلع بالا باشد و هم در ضلع پایین
  •      در مولین های افقی نیز همانند فریم عمل گردد.
  1. نوارهای آب بندی باید حتماً از نوع EPDM باشد و نقشه و کیفیت آن حتماً باید مطابق با پروفیل مصرفی باشد و یک تکه و درز آن در بالا قرار گیرد.
  2. کانکتورها باید از جنس زاماک مقاوم ساخته شود.
  3. در هنگام تمیزکاری محل های جوش نقاطی را که دستگاه قادر به تمیز کردن آنها نمی باشد باید توسط ابزار مناسب تمیز گردد.
  4. تعداد لولا در پنجره های upvc دوحالته:
  •      ارتفاع تا 1 متر حداقل 2 لولا
  •      ارتفاع از 1 متر تا 1.8 متر حداقل 3 لولا
  •       البته اگر از لولای قابل تنظیم و یا قابل رگلاژدر تولید پنجره upvc استفاده گردد باید وزن لنگه بازشو نیز در نظر گرفته شود و لولا براساس سنگینی و یا سبکی لنگه بازشو انتخاب گردد.

 

مقالات پیشنهادی

نحوه نصب پنجره upvc و تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc دوجداره

چگونه قاب پنجره یو پی وی سی را دوباره سفید و براق کرد؟

مقاومت پنجره های دوجداره و پروفیل های upvc در برابر حریق و آتش سوزی، اما چگونه؟

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوت است؟

ضرورت استفاده از پروفیل های تقویتی گالوانیزه

ایجاد شیارهای تخلیه آب باران برای خروج آب در پنجره های upvc

ساب فریم یا فریم انتظار پنجره دوجداره upvc چیست و چه کارایی دارد؟

استاندارد پروفیل UPVC باید چگونه باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *