بازدیدها: 670

با توجه به برندها و تولید کنندگان مختلف موجود در بازار با کییفیت های متفاوت ، همیشه این سوال پیش می آید که آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوت است؟ جهت پاسخ دادن به این سوال باید در هنگام خرید پنجره دوجداره موارد خاصی را حتما بررسی کنید.

پنجره دوجداره عایق صوت:

یکی از مزایایی که همیشه در ارتباط با پنجره دوجداره گفته می شود، عایق صوتی بودن آن است. این یک خصوصیت بارز و اصلی پنجره دوجداره می باشد و خیلی از مصرف کنندگان به خاطر همین خاصیت اقدام به خرید پنجره دوجداره و یا تعویض پنجره قدیمی خود با پنجره دوجداره می نمایند. اما چند درصد از مصرف کنندگان پنجره دوجداره از خرید خود راضی هستند و پنجره دوجداره آنها عایق صدا می باشد؟

با یک بررسی اجمالی در بین مصرف کنندگان پنجره دوجداره می توان به این نتیجه رسید که در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف کنندگان پنجره دوجداره ، از پنجره خود رضایت کافی ندارند و پنجره دوجداره نصب شده هرگز انتظارات آنها را برآورده نکرده است. این درصد در بین مصرف کنندگان پنجره upvc بیشتر دیده می شود. متاسفانه با آمدن پروفیل های upvc ارزان قیمت و کیفیت پایین در بازار، و متعاقب آن تولید کنندگان بی کیفیت و غیر استاندارد ، محصول نهایی پنجره دوجداره فقط یک نام از پنجره دوجداره را با خود یدک می کشد و هرگز خواص یک پنجره دوجداره عایق صوت و گرما را ندارد.

خصوصیات یک پنجره دوجداره upvc عایق صوت:

۱- ابعاد برداری دقیق پنجره ، یعنی پنجره دوجداره ساخته شده با یک بادخود ۷ تا ۸ میلیمتری نصب گردد.

۲- کیفیت تولید عالی و استاندارد ، اگر ویستابست خرید می کنید حتما بخواهید که دفترچه الزامات فنی ویستابست پیوست قرارداد باشد.

۳- استفاده از لاستیک های آب بندی از نوع epdm

۴- استفاده یراق آلات roto آلمان یا vorne ترکیه بصورت ست کامل و ترجیحا دوحالته که شدت صوت را بیشتر کاهش می دهد. دقت شود فقط از لولاهای قابل تنظیم استفاده شود . پنجره upvc ساخته شده با لولای معمولی هرگز عایق صوت خوبی نخواهد شد.

۵- استفاده از شیشه دوجداره ۶میل و ۴ میل استاندارد بهمراه تزریق گاز آرگون. اگر شدت آلودگی صوتی در محل نصب زیاد می باشد، مثل پنجره کنار بزرگراه ها و خیابان های اصلی، حتما از شیشه دوجداره ای استفاده نمایید که یک جدار آن عایق صوتی باشد.

۶- نصب استاندارد ، تزریق فوم در فضاهای بادخود و استفاده از چسب سیلکون جهت آب بندی و رگلاژ دقیق پنجره .

در کل متریال تولید پنجره upvc یک طرف و اندازه گیری و تولید و نصب نیز در طرف دیگر، باید یک هماهنگی بین این دو طرف باشد. تولید یک پنجره دوجداره یو پی وی سی با متریال درجه یک و استاندارد و نصب نهایی آن. سعی کنید از شرکت های معتبر خرید نمایید و به دنبال پنجره ارزان قیمت نباشید چون هرگز انتظارات و نیاز های شما را برآورده نمی کند و دوم اینکه یک بار دیگر باید هزینه کنید و یک پنجره استاندارد خرید نمایید.

 

مقالات پیشنهادی

تعویض و تعمیر توری پنجره در منزل

ایده های خلاقانه برای استفاده و ترکیب چندین نوع پنجره upvc باهم برای کارایی بیشتر ( پنجره ریلی، فرانسوی، آکاردئونی)

آموزش انتخاب پرده مناسب برای پنجره های هلالی یا قوسی با یراق آلات و پروفیل گرد

ایده های خلاقانه برای انواع پنجره های دوجداره

روش‌های مفید برای جلوگیری از یخ‌زدگی پنجره‌ها

مقاومت پنجره های دوجداره و پروفیل های upvc در برابر حریق و آتش سوزی، اما چگونه؟

چگونه قاب پنجره یو پی وی سی را دوباره سفید و براق کرد؟

شروط و استانداردها تولید و آب بندی درست پنجره upvc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *