بازدیدها: 3012

قاب پنجره با گذشت زمان دچار کثیفی شده و آن تمیزی که در زمان نصب داشته را قطعاً ندارد. برای تمیز کردن پنجره یو پی وی سی باید ابتدا از قاب آن شروع کرد. برای تمیز کردن قاب‌ باید مراحل را طبق برنامه زیر انجام داد:

  • گردگیری اولین قدم برای داشتن یک پنجره تمیز

برای تمیز کردن قاب ابتدا پنجره را تا جایی که ممکن است باز کرده و با یک دستمال میکروفایبر، همه کثیفی، گرد و غبار و خاک و.. را از اطراف و گوشه کنار قاب پاک کنید

  • شستن چهارچوب پنجره‌ یو پی وی سی

در مرحله‌ی دوم قاب پنجره را با آب گرم بشویید. یک سطل را با آب گرم پر کنید. سپس یک پارچه نخی نرم را داخل آب فرو کرده و به آرامی سطح داخل و خارج قاب پنجره را به طور کامل تمیز کنید. بعد از تمیزکردن قاب پنجره، آن را خشک کنید.

برخی از افراد از بخارشو برای شستن پنجره استفاده می‌کنند تا با بخار داغ آلودگی‌ها را کاملاً پاک کنند. استفاده از بخارشو بسیار خوب و مناسب بوده اما امکان دارد، تیغه و یا برس مخصوص بخارشو که برای شستشوی قسمت‌های کوچک و یا ریز طراحی شده، زبر باشد و باعث ایجاد خراش بر روی چهارچوب پنجره یو پی وی سی گردد.

بنابراین توصیه می‌شود که از یک پارچه‌ی نخی سفید رنگ و نرم استفاده کنید. علتی که به رنگ سفید پارچه اشاره می‌شود این است که امکان دارد پارچه خود نیز به قاب پنجره یو پی وی سی رنگ بدهد و پاک کردن لکه‌های رنگی از روی قاب کار ساده‌ای نیست.

بنابراین از پارچه‌های نخی نرم و سفید استفاده کنید که هیچ رنگی به قاب نداده و در عین حال باعث ایجاد خراش بر روی قاب هم نمی‌شوند.


برای از بین بردن آلودگی‌ها از قاب پنجره یو پی وی سی، از پارچه‌های نرم و سفید کتانی استفاده کنید. علتی که رنگ سفید پارچه اشاره می‌ شود این است که امکان دارد پارچه خود نیز به قاب پنجره یو پی وی سی رنگ بدهد و پاک کردن لکه‌های رنگی از روی قاب کار راحت و ساده‌ای نیست.

آب گرم و صابون یکی از موثرترین روش‌ها برای تمیز کردن است و گاهی اوقات، بهترین نتیجه را هم می‌دهد. شما می‌توانید یک محلول شستشو با آب گرم و صابون بسازید و سپس با کمک یک اسفنج نرم و تمیز و یا یک دستمال میکروفایبر، پنجره‌های خود را بشویید. یادتان باشد از اسکاچ‌های زبر و سخت برای شستشو استفاده نکنید. چون سطوح زبر اسکاچ‌ها باعث ایجاد خراش بر روی روکش‌های قاب پنجره‌ها می‌شود و حتی آن را از بین نیز می‌برد.

پس از شستشو با محلول آب و صابون، قاب پنجره را با یک پارچه‌ی نمدار بدون پرز و باکیفیت همچون دستمال‌های میکروفایبر خشک کنید. نکته‌ای که باید در ادامه به آن اشاره شود این است که هرگز از مواد شوینده قوی همچون وایتکس برای تمیز کردن پنجره upvc استفاه نکنید.

با استفاده از محلول بی‌خطر آب و صابون پنجره و قاب‌های یو پی وی سی را به صورت منظم تمیز کرده و رنگ پنجره‌های UPVC را نیز حفظ کنید.

چگونه می‌توان شیشه‌پنجره یو پی وی سی را تمیز و براق کرد؟

پس از تمیز و خشک کردن قاب پنجره، نوبت به شیشه‌های دوجداره است. برای تمیز و براق کردن شیشه‌های دوجداره بهتر است که از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. ترکیب آب و سرکه یک محلول تمیز کننده طبیعی بوده و آسیبی به بدنتان و در عین حال به وسائل شما همچون پنجره‌های یو پی وی سی نمی‌زند. پس دو فنجان آب را با یک چهارم فنجان سرکه مخلوط کرده و برای تمیز کردن شیشه‌ها از آن استفاده کنید.

برای محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره upvc به این لینک بروید.

مقالات پیشنهادی

تعویض و تعمیر توری پنجره در منزل

ایده های خلاقانه برای استفاده و ترکیب چندین نوع پنجره upvc باهم برای کارایی بیشتر ( پنجره ریلی، فرانسوی، آکاردئونی)

آموزش انتخاب پرده مناسب برای پنجره های هلالی یا قوسی با یراق آلات و پروفیل گرد

ایده های خلاقانه برای انواع پنجره های دوجداره

روش‌های مفید برای جلوگیری از یخ‌زدگی پنجره‌ها

مقاومت پنجره های دوجداره و پروفیل های upvc در برابر حریق و آتش سوزی، اما چگونه؟

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوت است؟

پروفیل های رنگی upvc پنجره دو جداره

شروط و استانداردها تولید و آب بندی درست پنجره upvc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *