بازدیدها: 1004

اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره

حفاظ ها یکی از ابزارهایی هستند که جهت امنیت ساختمان به کار می روند. بدیهی است که امنیت بیشتر باعث اطمینان خاطر ما می شود. حفاظ، آهنی برای پنجره های معمولی و پنجره های دو جداره است که درطرح های مختلف و متنوع قابل نصب می باشد.

موارد مورد نیاز قبل از نصب، به دست آوردن ابعاد و اندازه کامل پنجره است و با کمک طراح حرفه ای ، حفاظ را بر روی پنجره های خود نصب نمود از جمله حفاظ پنجره دو جداره .

معمولا حفاظ ها بوسیله یک سری ابزارک های بر روی پنجره و چارچوب، نصب می گردند.

همانطور که اشاره شده، وجود حفاظ ها جهت اطمینان از عدم ورود سارقین و حفظ امنیت پنجره دوجداره ضد سرقت در ساختمان ویژه برای پنجره های طبقه اول که دسترسی آسانتری دارند. بسیار ضروری است.

حفاظ پنجره دوجداره
حفاظ پنجره دوجداره

از چه نوع حفاظی برای پنجره UPVC استفاده کنیم؟

حفاظ های پنجره ها بهتر است از جنس اهن و یا از جنس استیل ضد زنگ باشد.

بدیهی است از انجایی که ضخامت اهن نسبت به استیل بالاتر می باشد، مقاومت حفاظ اهنی نسبت به حفاظ استیلی بیشتر خواهد بود. بسته به نوع هندسه طراحی و هزینه ، این حفاظ ها را می توان انتخاب و برروی درب و پنجره دوجداره  نصب نمود.

اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره
اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره

تفاوت حفاظ آهنی با حفاظ استیل در پنجره دو جداره

حفاظ‌ های آهنی، مقاومت بالایی دارند و قابل تولید در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف هستند. البته این حفاظ‌ ها در شرایط آب و هوایی مختلف، ممکن است رنگ و ظاهر خود را از دست بدهند و زنگ بزنند. به همین دلیل نیازمند مراقبت و توجه همیشگی هستند. در ویلاهای خارج از شهر که پنجره‌های بزرگی دارند، معمولا از این نوع حفاظ استفاده می‌کنند.
امروزه حفاظ پنجره دو جداره از جنس استیل، بیش از انواع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی برتر حفاظ‌های استیل، رنگ ثابت و غیرقابل تغییر آن‌ها است. این حفاظ‌ها در مدت زمان طولانی، از رنگ و رو نمی‌روند و کیفیت خود را حفظ می‌کنند. حفاظ استیل همچنین مقاومت بالایی نسبت به تغییرات آب و هوایی دارد و به همین دلیل بهترین انتخاب برای مناطق مرطوب به حساب می‌آید.

 

تاثیر حفاظ در زیبای پنجره دو جداره

  • حفاظ های پنجره ها در اشکال و طرح های مختلف ساخته می شوند.
  • بسته به نوع کاربری، این اشکال متفاوت بوده و زیبایی حافظ ها به شکل هندسه آن بستگی دارد.
  • در پنجره دوجداره آلومینیومی یکی از مدل های حفاظ ها، حفاظ اکاردئونی است که با قفل کتابی بسته می شوند.
  • این مدل حفاظ بیشتر برای درب و پنجره هایی که مساحت بالایی دارند، استفاده می شوند.
  • حفاظ ها رول شونده مانند حفاظ هایی هستند که جلوی درب مغازه ها یا پارکینگ ها نصب می شوند. این حفاظ ها بسیار شیک و زیبا بوده و دارای عملکردی بسیار کاربردی و اسان هستند.

از دیگر انواع حفاظ ها می توان به حفاظ ابرویی اشاره نمود.

این نوع حفاظ ها مانند ابرو تمام پنجره را نمی پوشاند و معمولا بر روی پنجره هایی نصب می شوند که پهنای انها نسبت به ارتفاع انها بیشتر است.

این حفاظ ها نسبت به سایر حفاظ ها بسیار زیباترند.

حال می توانیم به این سوال پاسخ دقیقی بدهیم:

آیا پنجره های دو جداره نیاز به نصب حفاظ دارند؟

بله از هر جهت بهتر و مطمئن تر است که برای پنجره های دوجداره هم حفاظ مناسب نصب شود.

 

نصب انواع حفاظ برای پنجره UPVC

پس از انتخاب مدل حفاظ پنجره دو جداره انتخاب شده و ساخت آن می بایست نسبت به نصب حفاظ اقدام نمود. بهتر است از کارشناسان و مشاوران این حوزه برای انتخاب نوع حفاظ، با توجه به نوع پنجره ها، موقعیت و جایگاه قرار گیری انها کمک گرفت.

معمولا نصب حفاظ توسط نصابین متخصص صورت می گیرد. از آنجا که بهتر است، محفاظ‌های پنجره پیش از خرید به تولیدکنندگان معتبر سفارش داده شود، تا کاملا مطابق با ابعاد محل مورد نظر مشتری باشد، آماده خریدن مدل‌های از پیش تولید شده آن‌ها منطقی نیست. پیشنهاد ما به شما برای خرید بهترین حفاظ درب و پنجره دو جداره این است، که پیش از هر اقدامی از دانش مشاورین این حوزه استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *