بازدیدها: 3297

چرا باید از فریم انتظار پنجره استفاده کنیم؟

فریم انتظار چارچوبی فلزی است که حدوده پنجره یو پی وی سی را تعیین می کند و بعنوان قاب در زیر پنجره و در داخل دیوار قرار می گیرد. معمولا زمان قرار دادن و نصب ساب فریم در پایان عملیات دیوارچینی و قبل از سفید کاری دیوار هست. بهتر است که قبل از زمان نصب،  فریم انتظار رنگ آمیزی شود که در طول زمان دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود.

در هنگام نصب فریم انتظار باید به این نکته توجه کنید که فریم انتظار باید کاملا تر از، شاقول و همچنین بدون خمیدگی و پیچیدگی در محل مورد نظر نصب شود. در صورتی که ساب فریم کاملا تراز نباشد، در نصب پنجره دوجداره نیز اثر منفی می گذارد.

فریم انتظار طوری باید نصب شود که در ادامه، مراحل بنایی باعث حرکت احتمالی آن نشود. همچنین طوری باید نصب شود که سطح داخلی فریم انتظار یا ساب فریم، با سطح کف دیوار ها مماس باشد. در شکل زیر مفهوم مماس بودن این دو را نمایش می دهیم.

نکات مهم که برای نصب فریم آهنی پنجره باید در نظر گرفت:

  • استاندارد و متناسب با ابعاد و سطح مقطع پروفیل باشد.
  • برای نمای زیباتر در هنگام نصب ساب فریم یا فریم انتظار پنجره دوجداره در طبقاتی که نیاز به حفاظ ندارند، بهتر است دیواره ی بیرونی فریم انتظار با نما پوشش داده شود.
  • برای ممانعت از تاب برداشتن فریم آهنی انتظار در ابعاد بزرگ باید از تسمه آهنی در محیط های نمایش داده شده استفاده کرد تا از تاب دیدگی ممانعت کند.

استفاده از سنگ و سیمان بجای فریم آهنی انتظار

در برخی از پروژه ها به جای بکارگیری از فریم آهنی پنجره، از سنگ و یا سیمان استفاده می شود و قاب پنجره را با این دو مصالح ایجاد می شود. به علت تراز نبودن، اختلاف عرض و ارتفاع اولیه و انتهایی چارچوب و احتمال انتقال بار دیواره ها به درب و پنجره دوجداره بهتر است از چارچوب آهنی استفاده کنید.

 

ابعاد فریم انتظار و چارچوب فلزی پنجره به چه شکل است؟

ابعاد قوطی آهنی مورد استفاده در فریم انتظار از ابعاد 30 در 60 (30*60 میلیمتر) شروع می شود. معمولا از قوطی 40 در 60 و یا کمتر نیز استفاده می شود که بسته به شرایط و عرض سطح پروفیل پنجره دوجداره یو پی وی سی دارد.

بدلیل اینکه عمده برندهای پروفیل، از سری 60 یا 6 سانتی متری استفاده می کنند (همانند پنجره وین تک یا پنجره ویستابست)، قسمت 6 سانتی متری قاب فلزی انتظار باید رو به بالا قرار گیرد.

پس از اتمام گچ کاری و تقریبا اتمام نما (با توجه به شرایط) می توان اقدام به نصب درب و پنجره دوجداره نمود. بعد از قرار گیری پنجره Upvc بر روی فریم انتظار، پروفیل Upvc به قوطی آهنی پیچ می شود و حداقل 2 سانتی متر در آهن فرو می رود.

محل قرار دادن فریم انتظار در دیوار کجاست؟

اینکه چارچوب آهنی قاب، لب به لب دیوار داخلی و یا در مابین نمای خارجی و داخلی گذاشته شود کاملا با نظر معمار و مهندس ساختمان صورت می گیرد. ولی باید دقت شود در حالتی که فریم انتظار مماس نمای دیوار داخلی قرار گیرد، باید جهت پوشاندن قاب فلزی از پروفیل لبه دار و یا قاب دور پنجره و رکوب چوبی استفاده کنید.

مشاهده نمونه ای پروژه های شرکت آلوین پنجره

شرکت آوند در خیابان جلال آل احمد تهران

آقای محسنی در شهریار کرج

پروژه آریو در شهرک اندیشه کرج

پروژه شهرک ژاندارمری کرج

 

برای محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره upvc به این لینک بروید.

 

مقالات پیشنهادی

استعلام قیمت در و پنجره دو جداره

پروفیل های رنگی upvc پنجره دو جداره

شروط و استانداردها تولید و آب بندی درست پنجره upvc

نحوه نصب پنجره upvc و تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc دوجداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *