بازدیدها: 1483

دستگیره های پنجره دوجداره

دستگیره های پنجره دوجداره با پیشرفت تکنولوژی از لحاظ امنیت در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته اند. نخستین معیار در انتخاب دستگیره پنجره دوجداره کیفیت دستگیره است. بهترین دستگیره پنجره دوجداره در حال حاظر جنس های آلمانی و ترک در بازار بوده که از کارایی بالایی برخوردار هستند. جنس دستگیره پنجره دوجداره عموما از آلومینیوم و یا پلاستیک است. در تولید پیچ دستگیره این پنجره نیز باید از آلیاژ مرغوب استفاده شود تا در هنگام استفاده و نصب روی پنجره آسیب نبیند.

بهترین نوع سیلندر مورداستفاده در انواع دستگیره پنجره دو جداره upvc ، جنس برنج همراه با روکش آلومینیوم است.نوع سیلندر مصرفی نیز به مواردی همچون سایز، آکس و نوع پروفیل بستگی دارد. طریق بازو بسته کردن دستگیره در دوام پنجره دوجداره بسیار تاثیرگذار است. همچنین دستگیره ها نباید با فشار زیاد چرخانده شود، زیرا به مرور زمان باعث از کارافتادن اسپانیولت می شود. به عنوان نکته پایانی باید عنوان کرد بهترین دستگیره پنجره دوجداره و یراق آلات آن نیز ممکن است در گذرزمان دچار مشکلاتی شوند و کارایی خود را از دست بدهند.

انواع دستگیره پنجره دوجداره

  • دستگیره یک طرفه پنجره
  • دستگیره پنجره دوطرفه
  • دستگیره باریک دوطرفه پنجره
  • دستگیره پنجره هتلی
  • دستگیره مخفی پنجره دوجداره
  • دستگیره چفت موشکی
  • دستگیره درب سرویسی

عملکرد و انواع دستگاه کپی فرز

یکی از دستگاههای مهم در تولید درب و پنجره دو جداره انواع دستگاه کپی فرز است. این دستگاه بصورت های مختلف به بازار عرضه میشود.

  • دستگاه فرز دوکاره: از انواع دستگاه کپی فرز که برخی شرکت ها آن را بصورت 2 دستگاه مجزا تولید میکنند . که یک دستگاه کار یراق زنی و جا دستگیره را انجام می دهد ، دستگاه دوم که از 3 عدد دریل یا فرز تشکیل شده راه آب پنجره را به وجود می اورد.
  • دستگاه کپی فرز سه کاره: یکی از انواع دستگاه کپی فرز ، دستگاه کپی فرز سه کاره میباشد که برای ساخت آن شرکت های سازنده دو دستگاه یراق زن و راه آب زن را ادغام کرده اند. و به صورت دستگاه کپی فرز سه کاره عرضه میکنند معمولا از یک موتور و 2 عدد فرز تشکیل می شود که بصورت آسان سوراخ کاری انجام شود.کارایی دستگاه کپی فرز به این صورت است که ، پروفیل برش خورده را روی صفحه ی دستگاه قرار می دهیم . با زدن دکمه ی پرس جک ها عمل میکنند و پروفیل را ثابت نگه میدارند . در این مرحله سوراخ های لازم را با استفاده از دستگاه کپی فرز یا راه آب زن ایجاد می کنیم . موتور بالایی برای ایجاد سوراخ های مربوط به جای دستگیره است.موتور پشتیی برای سوراخ های اسپانیولت و یراق ، موتور پایینی برای راه آب پنجره استفاده میشود.
  • دستگاه کپی فرز رومیزی: از انواع دستگاه کپی فرز به صورت رومیزی ان نیز تولید میشود . که در اکثر موارد دارای فرز بالا و تک کاره است ، جک ها معمولا بصورت دستی است ولی قابلیت نصب جک بادی را هم دارد.

در ویدیو نحوه ایجاد جای دستگیره برای در و پنجره دو جداره با دستگاه کپی فرز توسط شرکت آلوین پنجره را مشاهده می کنید.

 

 

مقالات پیشنهادی

برش پروفیل یو پی وی سی

ضرورت استفاده از پروفیل های تقویتی گالوانیزه

جوش پنجره دوجداره یو پی وی سی

بسته بندی پنجره های تولید شده بعد از کنترل کیفیت

دستگاه تهویه و تبرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *