بازدیدها: 1663

اتصال اضلاع پنجره‌های یو پی وی سی، توسط ذوب و جوش پروفیل انجام می‌شود. برای داشتن یک پنجره دو جداره یو پی وی سی مقاوم که بتواند تنش و فشارهای ناشی از نصب و دیوارها را تحمل کند، علاوه بر پروفیل و گالوانیزه استاندارد باید دارای جوش مناسب باشد.

اتصال اضلاع پنجره‌های UPVC، توسط ذوب و جوش پروفیل انجام می‌شود. برای داشتن یک پنجره UPVC مقاوم که بتواند تنش و فشارهای ناشی از نصب و دیوارها را تحمل کند، علاوه بر پروفیل و گالوانیزه استاندارد باید دارای جوش مناسب باشد. بازه‌ دمای ذوب پروفیل UPVC در حدود 255_250 درجه سانتیگراد است. بنابراین هر دمایی خارج از این محدوده به جوش با کیفیت آسیب می‌رساند. دمای ذوب، زمان ذوب، و فشار جک‎های پتوماتیک دستگاه از مواردی هستند که هنگام جوش دادن باید به آن توجه شود.

مستحکم سازی و جوش پروفیل های پنجره upvc

با تحویل پروفیل های برش شده به واحد مستحکم سازی و جوش یکی از مهترین مراحل تولید پیگیری می شود. مرحله مستحکم سازی بدین صورت است که با جایگذاری آهن گالوانیزه با کیفیت و ضخامت مناسب در پروفیل های برش داده شده ، به استحکام حداکثری آن ها کمک می کند لذا حتما متذکر شوید که از آهن گالوانیزه استاندارد با ضخمات مناسب استفاده کننده تا در آینده به مشکلاتی دچار نشوید.

آهن های گالوانیزه برای ثابت شدن در پروفیل ها توسط پیچ های کوچک سر مته ای محکم می شوند لذا نکته بعدی که باید مطمئن شوید این است که از پیچ های استاندارد استفاده شود تا در آینده در اثر رطوبت یا باران دچار زنگ زدگی نشود .همچنین به تعداد مناسب در فواصل تعیین شده پیچ گردند تا به استحکام پروفیل کمک بیشتری کنند.

بعد از آهنگ گذاری و پیچ کردن آن ها نوبت به اتصال و جوش این پروفیل ها به یکدیگر و تولید اولیه پروژه می باشد.در این مرحله اپراتور واحد جوش پروفیل های هر آیتم را جدا نموده و بر اساس نقشه شماتیک تهیه شده توسط نرم افزار کنار هم جوش می کند.

انواع ماشین های جوش پروفیل های پنجره دوجداره

برای جوش اتصالات پروفیل های یو پی وی سی دستگاه های تمام اوتماتیک ، نیمه اتوماتیک و یا دستی در بازار موجود است .برای جوش ابتدا مسئول واحد جوش پروفیل ها در جای مورد نظر قرار داده و دستگاه با کمک باد و جک های هیدرولیکی آن ها در نگه می دارد. سپس المنت گرم شده مابین دو پروفیل قرار گرفته و بعد از مدت مشخصی جدا شده و دستگاه دو پروفیل ها به هم می فشارد تا جوش به طور کامل انجام گیرد.

سپس برآمدگی های حاصل از جوش توسط دستگاه نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک پاک سازی شده و هم سطح پروفیل می گردد تا زیبایی کار دوچندان گردد.این مرحله یکی از مهمترین مراحل تولید درب و پنجره های یو پی وی سی می باشد چرا که تمام اتصالات پروفیل های به یکدگیر در این مرحله انجام شده که هر چه با دقت و ظرافت بیشتری صورت گیرد محصولات با کیفیت تری تولید خواهند شد.

 

مقالات پیشنهادی

برش پروفیل یو پی وی سی

انواع دستگیره های در و پنجره دو جداره و نحوه ی ایجاد آن با دستگاه کپی فرز

ضرورت استفاده از پروفیل های تقویتی گالوانیزه

بسته بندی پنجره های تولید شده بعد از کنترل کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *