بازدیدها: 1713

همانطور که می‌دانید پنجره‌ دوجداره یکی از نیازهای اصلی هر ساختمانی است. امروزه پنجره‌های دوجداره مختلفی در بازار وجود دارد که افراد با توجه به نیاز خود اقدام به خرید هر یک از آن‌ها می‌کنند. هر یک از این پنجره‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و از مزایا و معایب منحصر به فردی نیز برخوردار هستند. به نظر شما پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟ این دو پنجره چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ این سوالات معمولا ذهن تمام خریداران پنجره را به خود مشغول می‌کند و پاسخ به آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما هم قصد خرید پنجره را دارید اما درباره ویژگی‌های هر یک از آن‌ها اطلاعی ندارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع پنجره دوجداره
آشنایی با انواع پنجره دوجداره

آشنایی با انواع پنجره دوجداره

تفاوت بین پنجره کشویی و پنجره لولایی

اگر قصد خرید پنجره دوجداره را دارید، باید بدانید که این پنجره‌ها در انواع ومدل های مختلفی تولید میشوند، که متداولترین آنها دو نوع کشویی و لولایی  می باشد. تفاوت این پنجره‌ها معمولا در قیمت نهایی ، کارایی و عایق بندی آن‌هاست. در واقع پنجره‌های لولایی از عایق بندی بهتری برخوردار هستند و در جلوگیری از اتلاف انرژی عملکرد بهتری دارند. همچنین خوب است بدانید که در هنگام باز و بسته شدن پنجره‌های لولایی اصطکاک کمتری میان لنگه و فریم وجود دارد. بنابراین این پنجره‌ها نسبت به نوع کشویی بهتر باز و بسته می‌شوند. انتخاب هر یک از این پنجره‌ها به سلیقه فردی، شرایط محیطی، متراژ فضا و بودجه شما بستگی دارد. بنابراین پیش از اقدام به تهیه پنجره کسب اطلاعات در این زمینه اهمیت بالایی دارد. برای آشنایی بیشتر و درک بهتر تفاوت‌ها به بررسی ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر یک می‌پردازیم.

 

پنجره دوجداره کشویی، مزایا و معایب آن

پنجره کشویی به پنجره ای گفته می‌شود که روی ریل باز وبسته می شود و در هنگام باز شدن هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند. این مدل از پنجره دوجداره جز مدل‌های پرطرفدار است و امروزه افراد زیادی اقدام به خرید آن می‌کنند. پنجره‌های کشویی معمولا” پروفیلی دارند که پهنای این پروفیل تقریبا دو برابر پروفیل پنجره‌ی لولایی است و به همین دلیل ممکن است کمی حجیم تر از دیگر پنجره‌ها به نظر بیایند. این مدل مزایا و معایبی دارد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

مزایای پنجره دوجداره کشویی

  1. این پنجره‌ها برای فضاهای کوچک و محدود بسیار مناسب هستند و به راحتی زیر پرده نیز باز می‌شوند، که مهترین مزیت این نوع پنجره می باشد.
  2. پنجره‌های کشویی به راحتی باز و بسته شده، و به چپ یا راست کشیده می‌شوند. سر خوردن پنجره روی ریل بسیار سریع انجام می‌شود و هیچ فضای اضافی هم اشغال نمی‌کند.
  3. این پنجره‌ها ظاهر بسیار زیبایی دارند و برای دکوراسیون داخلی گزینه بسیار مناسبی می‌باشند.
پنجره کشویی و مزایای آن
پنجره کشویی و مزایای آن

پنجره کشویی و مزایای آن

معایب پنجره‌ دوجداره کشویی

  1. اگر بخواهید پنجره‌های کشویی را با لولایی مقایسه کنید باید بدانید که این پنجره‌ها بدلیل عدم امکان استفاده از لاستیک آبندی ،نسبت به پنجره‌های لولایی از عایق بندی کمتری در مقابل گرد و خاک، صدا و سرما برخوردار می باشند.
  2. اگر روی نظافت پنجره‌های خود حساس هستید، باید بدانید که معمولا” در این مدل پنجره‌ها تنها یک قسمت از شیشه تمیز می‌شود و بخش دیگر آن قابل نظافت نیست. مگر اینکه شما از نمای ببرون به پنجره دسترسی داشته باشید.
  3. برای اجرای پنجره‌های ریلی باید به عرض پنجره توجه داشته باشید. معمولا” برای اجرای پنجره‌های کشویی، عرض پنجره نباید از 100 سانتی متر کمتر باشد.
  4. امکان استفاده از توری در بعضی از مدل های این پنجره‌ها وجود ندارد.
  5. این پنجره‌ها اغلب پروفیل بازسازی ندارند.
  6. در ساخت این پنجره‌ها بایستی از غلتک‌های باکیفیت استفاده شود زیرا وزن لنگه بازشو معمولا سنگین است و اگر غلتک باکیفیت نباشد، بازشو به سختی حرکت می‌کند.
  7. اغلب پنجره‌های کشویی در هنگام وزش باد شدید زوزه می‌کشند.

 

پنجره‌های لولایی و مزایا و معایب آن

این پنجره ها دارای لولا می‌باشند و یک لنگه از آن‌ها توسط دستگیره باز می‌شود. جهت باز شدن این پنجره‌ها معمولا از بغل و یا از بالا است. خوب است بدانید که مزایای پنجره‌های لولایی بیشتر از پنجره‌های کشویی است و ممکن است انتخاب مناسب‌تری باشند. در ادامه مزایا و معایب این پنجره‌های پرطرفدار را مشاهده می‌کنید.

پنجره دوجداره لولایی
پنجره دوجداره لولایی

پنجره دوجداره لولایی

مزایای پنجره‌ دوجداره لولایی

  1. پنجره‌های لولایی دارای لاستیک آبندی هستند و به همین دلیل عایق بندی بهتری نسبت به پنجره‌های کشویی دارند.
  2. این پنجره‌ها برای هر عرض و ارتفاعی قابل اجرا می‌باشند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
  3. معمولا” پنجره‌های لولایی نسبت به کشویی قیمت مناسب تری دارند.
  4. برخی از این پنجره‌ها دو حالته می‌باشند که از بالا و هم راست یا چپ باز می‌شوند.
  5. پنجره‌های لولایی عمر بالاتری دارند و ایمن‌تر می‌باشند.

 

معایب پنجره‌ دوجداره لولایی

  1.  در این مدل پنجره دوجداره لنگه‌ای که باز می‌شود معمولا فضایی را اشغال می‌کند که این اشغال فضا ممکن است در محوطه‌های کوچک مشکل ساز باشد.
  2. در این پنجره‌ها معمولا لنگه‌ای که باز می‌شود سرگیر می باشد.
  3. باز کردن پنجره‌های لولایی از زیر پرده‌ اندکی مشکل است.

 

پنجره فولکس واگنی چیست؟

اگر نام پنجره دوجداره فولکس واگنی را شنیده باشید حتما می‌دانید که این مدل یکی از پرطرفدارترین پنجره های موجود در بازار است. این پنجره‌ها ظاهر بسیار زیبایی دارند و در عین حال از مزایای بسیار زیادی نیز برخوردار می‌باشند. این پنجره‌ها از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به پنجره‌های کشویی دارند و نحوه باز شدن آن‌ها نیز به صورت ریلی است. همانطور که گفته شد پنجره‌های کشویی معایب نسبتا زیادی دارند و این معایب افراد زیادی را در خرید پنجره کشویی مردد کرده است. خوب است بدانید که پنجره فولکس واگنی معایب پنجره کشویی را جبران کرده است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد. لازم به ذکر است که در ساخت این پنجره‌ها از یراق آلات خاصی استفاده شده است که این یراق آلات اغلب جزء گران‌ترین یراق آلات موجود در بازار است. پنجره‌های فولکس واگنی معمولا به صورت تمام اتومات و  نیمه اتومات قابل اجرا می‌باشند.

پنجره فولکس واگنی
پنجره فولکس واگنی

پنجره فولکس واگنی

مزایای پنجره دوجداره فولکس واگنی

  1. این پنجره به هنگام باز و بسته شدن هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند و مزاحمتی نیز برای نصب انواع پرده ایجاد نخواهد کرد.
  2. این مدل پنجره بدلیل مقاومت بالای یراق آلات  تقریبا” در هر ابعادی قابل اجرا می باشد.
  3. این پنجره‌ها عایق صد درصد حرارت و صدا می‌باشند. با نصب پنجره فولکس واگنی هیچ انرژی تلف نمی‌شود و آلودگی صوتی نیز ایجاد نخواهد شد.
  4. همچنین این مدل پنجره دوجداره امکان باز شدن از بالا را نیز  به شما می دهد.
  5. این پنجره‌ها ظاهر جذابی دارند و نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

 

بیشتر بدانید: مشاهده ویدیو پنجره فولکس واگنی تولید شده یکی از مشتریان ما

قیمت پنجره فولکس واگنی چقدر است؟

پروفیل استفاده شده در این مدل پنجره هیچ تفاوتی با پروفیل های لولایی ندارد و اختلاف بهای تمام شده، فقط بخاطر قیمت بالای یراق آلات فولکس واگنی می باشد.

نوع یراق: همانطور که گفته شد این پنجره‌ها دردو نوع اتومات، نیمه اتومات قابل اجرا می‌باشند که در این میان پنجره فولکس واگنی اتومات بیشترین قیمت را دارد.

ابعاد: بدیهی است که هر چه ابعاد پنجره بزرگ تر باشد، قیمت تهیه و اجرای یراق آلات آن نیز بالاتر خواهد بود.

کیفیت یراق: همچنین کشور سازنده یراق و نام برند تولید کننده آن بهتر باشد، تاثیر بسیار زیادی در قیمت پنجره دارد.

 

نصب پنجره‌های دوجداره
نصب پنجره‌های دوجداره

نتیجه گیری

پس از مطالعه این مقاله ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که کدام یک از پنجره‌های نام برده شده مناسب‌تر است؟ در واقع هر یک از این پنجره‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب و اجرای هر یک از پنجره‌ها به بودجه و نیازهای مخاطب بستگی دارد. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که پنجره فولکس واگنی برترین پنجره از لحاظ ویژگی‌ها، کیفیت و ظاهر است. این پنجره ممکن است نسبت به دو پنجره دیگر قیمت بالاتری داشته باشد بنابراین انتخاب آن ارتباط مستقیم  با بودجه شما دارد. در پایان باید بدانید که پنجره فولکس واگنی تمام مزایای پنجره‌های لولایی و کشویی را دارد و جایگزین مناسبی برای هر دو آن‌ها می‌باشد. برای اطلاع از قیمت انواع پنجره‌های فولکس واگنی، لولایی و کشویی می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بدانید: مشاهده نرم افزار محاسبه آنلاین قیمت درب و پنجره دوجداره upvc

امیدواریم که این مقاله برای علاقه مندان مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید سوالات و نظراتتان را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *