بازدیدها: 1718

چرا پنجره دوجداره لولایی عایق تر از مدل کشویی می باشد؟

ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که به دلیل تفاوت هایی که ما در ادامه به شما درمیان خواهیم گذاشت و سعی نمایید که پنجره‌های دوجداره لولایی را خریداری و نصب نمایید.

 

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟ پنجره فولکس واگنی و برتری اش نسبت به این دو

 

تفاوت میان پنجره دوجداره کشویی و لولایی

  1. پنجره‌های دوجداره کشویی معمولاً پروفیل‌های بازسازی ندارند.
  2. در انواع مختلف پنجره‌های کشویی به دلیل این‌که ساختار آن‌ها پروفیل است، ضخامت شیشه‌های دوجداره و در نتیجه فاصله بین جداره‌ها کمتر است، و میزان گاز آرگون که می‌تواند بین این جداره‌ها قرار گیرد کمتر می باشد. همین موضوع باعث می‌شود که عایق پنجره دوجداره ، عایق مناسبی نباشد.
  3.  یکی دیگر از دلایلی که در کم شدن میزان عایق و پنجره‌های کشویی موثر است وجود ریلی است که در زیر لنگ این نوع پنجره ‌ها قرار دارد که فاصله زیادی بین لنگی و فریم پنجره ها ایجاد می‌کند.
  4.  پروفیل های مورد استفاده شده در انواع مختلف پنجره‌های کشویی تک ریل، ضخیم ‌تر از انواع پنجره‌های لولایی می باشد و از لحاظ زیبایی و ظاهری، زیبای کمتری نسبت به پنجره‌های لولایی دارد‌.
  5. در انواع مختلف و پنجره دوجداره  لولایی به دلیل این‌که برای باز و بسته کردن این پنجره‌ها از لولا استفاده می‌شود میزان اصطکاک بسیار کم است، و این پنچره ها در مقایسه با پنجره های کشویی راحت تر باز و بسته میشوند.
  6. پروفیل استفاده شده در پنجره دوجداره کشویی تک ریل معمولاً ضخیم‌ تر از پروفیل های استفاده شده در پنجره ‌های لولایی می‌باشد، و این موضوع باعث می‌شود که از لحاظ زیبایی، زیبایی‌ کمتری نسبت به پنجره‌های لولایی داشته باشند.
  7. علاوه بر مواردی که ما ذکر کردیم پنجره‌های دوجداره لولایی از لحاظ عایق بندی نکات مثبت دیگری نیز نسبت به پنجره‌های کشویی دارند. شما می‌توانید با تحقیقات بیشتر در این زمینه نکات بیشتری را دریابید.

معایب پنجره دوجداره ریلی

یکی از معایب پنجره دوجداره ریلی عایق کامل نبودن آن می باشد. پنجره دوجداره ریلی به دلیل نحوه بازشو آن، یکی از محبوب ترین انواع پنجره دوجداره می  باشد.

همانطور که می دانید پنجره دوجداره ریلی وقتی باز می شود فضایی را اشغال نمی کند و همین حسن آن است که این نوع پنجره را به یکی از محبوب ترین انواع پنجره دوجداره تبدیل کرده است.

اما این نوع پنجره عایق کمتری نسبت به مدل لولایی و سایر مدل ها دارد به طوری که تولید این نوع پنجره در اروپا کنار گذاشته شده است.

پنجره دوجداره ریلی به هم با پروفیل upvc قابل تولید است و هم با پروفیل آلومینیوم ترمال بریک. بسته به اینکه ابعاد پنجره جقدر باشد می توان تعیین کرد که پنجره دوجداره با کدام متریال تولید گردد.

پنجره دوجداره ریلی upvc:

این مدل پنجره همان پنجره upvc مدل کشویی می باشد. اگر می خواهید پنجره upvc کشویی خرید نمایید حتما یراق آن را roto آلمان انتخاب نمایید، چون تحمل وزن غلطک های آن تا ۲۰۰ کیلوگرم هستند و از متریال مقاومی ساخته شده است. ارتفاع بیشتر از ۲/۱۰ تجاوز نکند و عرض هر لنگه بیشتر از ۱/۲۰ تجاوز نکند.

پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی:

اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید و پنجره ریلی را می پسندید، پیشنهاد می گردد که از پنجره ریلی آلومینیومی ترمال بریک استفاده نمایید چون پروفیل آلومینوم در کل مقاوم تر از upvc می باشد و در پنجره ریلی عملکرد بهتری را نسبت به upvc از خود نشان می دهد مخصوصا در زمان هایی که ارتفاع زیاد است و یا عرض لنگه بسیار کم و مهمتر از همه اینکه پنجره قرار است در طبقات بالای ۵ نصب گردد. در این طبقات فشار وارده از طرف باد بر پنجره زیاد است در نتیجه آلومینیوم مقاوم تر است.

چگونه معایب پنجره دوجداره ریلی را برطرف کنیم؟

۱- اگر پنجره ریلی می خواهید حتما از یراق roto آلمان استفاده کنید.

۲- ارتقاع پنجره خود را هرگز بالاتر از ۲/۱۰ در نظر نگیرید.

۳- جهت ابعاد بزرگ از آلومینویم استفاده نمایید.

۴-قسمت فیکس را هم بازشو مخفی بذارید تا امکان تمییز کردن هر دو شیشه مهیا گردد.( نکته فنی بسیار مهم)

برای محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره upvc به این لینک بروید.

جایگزین پنجره های ریلی:

پنجره دوجداره UPVC فولکس واگنی

پنجره دوجداره UPVC آکاردئونی چهار لنگه

پنجره دوجداره UPVC آکاردئونی سه لنگه و وِیژگی هایش

پنجره دوجداره UPVC بالا بازشو

 

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *