بازدیدها: 1178

در صنعت آلومینیوم پیشرفت زیادی صورت گرفته است که سبب شده است درب و پنجره ها با مدل های مختلفی ساخته شوند که هر یک برای محیط های خاصی و شرایطی خاص کارایی داشته باشند. یکی از مدل هایی که در این نوشته قصد معرفی آن را داریم مدل باد بزنی است که هنگام تولید این مدل داشتن مقاومت و پایداری کاملا مورد توجه قرار گرفته است و ساخت آن به طریقی انجام می شود که درب و پنجره عمر بالایی داشته باشد.

درب و پنجره باد بزنی برای نصب در چه مکان هایی مناسب است؟

انواع بازشو باد بزنی یکی از مدل های جدیدی می باشد که به صورت رفت و برگشت باز می شوند و برای تکان دادن آن ها نیرویی کمی را لازم دارید که به آن ها وارد کنید. از این محصولات در هر مکانی می توانید استفاده کنید و برای نصب در هر بخشی مناسب هستند.

به صورت کلی نصب این مدل باد بزنی در قسمت هایی که سرعت و سهولت هنگام تردد بسیار مهم است، مناسب می باشد مانند مکان هایی عمومی مثل فروشگاه ها، بانک ها، رستوران ها و غیره. یکی از کاربرد های بسیار وسیع آن برای استفاده در بیمارستان ها است زیرا که سرعت در چنین قسمت هایی بسیار حائز اهمیت است.

یکی دیگر از انواع در و پنجره آلومینیوم که کاربرد بسیار در فضاهای داخلی منازل یا اماکن پرتردد دارد ، درب بادبزنی یا در اصطلاح امریکایی آن درب کابویی است. این نوع از در آلومینیومی که در چند دهه گذشته در امریکا بسیار استقبال می شد, با پروفیل آلومینیوم نرمال به سهولت قابل تولید و استفاده است. در این نوع از در, پروفیل آلومینیوم لنگه بازشوی در به وسیله لولاهایی خاص با پروفیل دماغه به چهارچوب متصل می گردد.

تفاوت این نوع از لولا در این است که قابلیت حرکت لنگه را در دو جهت داخل و خارج فراهم می نماید. استفاده از درهای بادبزنی ، در اماکن عمومی مانند بانک ، فروشگاه و رستوران که سرعت و سهولت در تردد و پارتیشن بندی های داخلی مد نظر است ، بسیار مورد استفاده است. به طور معمول این نوع از درهای آلومینیومی به گونه ای اجرا می گردد که طرف دیگر آن قابل دیدن باشد تا هنگام تردد دو نفر از روبرو به یکدیگر برخورد ننمایند. معمولا فضای بالا و پایین در بادبزنی باز و خالی ست و در غیر این صورت تمام شیشه خواهد بود.

ساخت درب و پنجره مدل باد بزنی به چه صورت است؟

در تولید این محصولات از پروفیل آلومینیوم استفاده شده است. لنگه باز شو را توسط لولا هایی ویژه به چهار چوب متصل می کنند و لولا در این انواع محصولات از مهم ترین بخش ها و قسمت ها است زیرا توسط آن باید بتوان لنگه را در دو جهت یعنی به سمت داخل و به سمت خارج حرکت داد و باید طراحی آن به صورتی باشد که سمت دیگر آن کاملا قابل دید باشد و دلیل آن این است که اشخاص هنگام تردد از طرفین به یک دیگر برخورد نکنند.

 

مقالات پیشنهادی

استعلام قیمت در و پنجره دو جداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *