بازدیدها: 1319

انتخاب پنجره مناسب می تواند نقش بسزایی در زیبایی خانه و ساختمان داشته باشد. در ساخت پنجره ها از متریال مختلف استفاده می شود و هریک ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند. آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم معرفی انواع پنجره هایی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی بیش تر با انواع پنجره ها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پنجره آلومینیومی

آلومینیوم نمونه ای از پرکاربردترین انواع متریال در ساخت پنجره می باشد. از جمله مزیت هایی که می توان در مورد پنجره آلومینیومی نام برد، قابلیت رنگ آمیزی آن ها می باشد. این گونه پنجره ها بسیار ظریف بوده و فضای زیادی نیز اشغال نمی کند. پنجره های آلومینیومی نمونه ای از پرکاربردترین انواع پنجره های می باشند. این گونه پنجره ها فریم های متفاوتی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید. هم چنین رنگ فریم این پنجره ها در دو حالت مات و براق می باشد.

پنجره چوبی

شاید زمانی که صحبت از پنجره های چوبی به میان می آید، در نظر همه افراد پنجره های قدیمی تداعی شود. اما با این وجود بسیای از افراد به استفاده از این پنجره ها علاقمند می باشند.استفاده از پنجره های چوبی نمایی زیبا به خانه ها می بخشد. استفاده از این پنجره ها در خانه های لوکس نمای زیباتری ایجاد می کند. نکته مهمی که در مورد استفاده از این پنجره ها باید به یاد داشته باشید، نگهداری صحیح از آن ها می باشد. چرا که این گونه پنجره ها در معرض آفتاب و باران قرار دارند و از این رو نیاز به نگهداری ویژه ای دارند. از این رو در صورت تمایل به استفاده از این پنجره ها نمونه ای با کیفیت از آن ها را انتخاب نمایید.

پنجره یو پی وی سی

یو پی وی سی نمونه ای جدید از متریالی است که در ساخت پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال نمونه ای از متریالی است که به نوعی دوست دار طبیعت نیز شناخته می شود. پنجره های یو پی وی سی عایق خوبی در برابر گرما و سرما بوده و از این رو استفاده از آن ها می تواند در کاهش هزینه های مصرف انرژی نیز به شما کمک کند. هم چنین از دیگر مزیت های این گونه پنجره ها می توان به ضد حریق بودن آن ها اشاره کرد. از این رو استفاده از آن ها به نوعی در جهت ایجاد ایمنی نیز می تواند به شما کمک کند. پنجره یو پی وی سی به نوعی عایق خوبی در برابر صدا نیز می باشد. اگر به دنبال خرید پنجره ای با کیفیت و مقرون به صرفه هستید، پیشنهاد ما استفاده از انواع پنجره های یو پی وی سی می باشد.

پنجره های استیل

بدون شک پنجره های استیل نمونه ای از مقاوم ترین انواع پنجره ها بوده و از ایمنی بالایی نیز برخوردار می باشند. پنجره های استیل نمونه ای از پرکاربرد ترین انواع پنجره درساختمان سازی هستند. امروزه انواع پنجره های استیل گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرند و مقاومت آن ها به اندازه پنجره های استیل که در گذشته مورد استفاده قرار می گیرد، می باشد. این گونه پنجره ها در طرح های مختلفی موجود می باشند و این امکان وجود دارد که بر اساس نوع طراحی خانه نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

پنجره منحنی

از پنجره های منحنی شکل بیشتر در رستوران ها و برای طبقات بالایی ساختمان ها استفاده می شود. این پنجره ها در فضای پاسیو نیز مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این پنجره ها نمای بسیار زیبایی به خانه می بخشد.

پنجره های کشویی افقی

پنجره های کشویی افقی نمونه ای از پنجره هایی هستند که استفاده از آن ها راحت می باشد. انواع مختلف پنجره ها قابلیت کشویی بودن را دارند برای مثال پنجره های چوبی، وینیلی، فایبرگلاس که نمونه متریال دوست دار طبیعت نیز می باشند می توانند به صورت کشویی مورد استفاده قرار گیرند. پنجره های آلومینیومی نیز نمونه ای از پنجره هایی است که می تواند به صورت کشویی باشد.

پنجره کشویی عمودی

پنجره های کشویی عمودی شاید به گونه ای به پنجره های سنتی قدیمی شباهت داشته باشند، اما امروزه در طراحی های مدرن نیز از آن ها استفاده می شود. برای ساخت این پنجره ها می توان از انواع متریال های مختلف استفاده کرد.

پنجره ترکیبی

پنجره ترکیبی نمونه ای از پنجره هایی است که در ساخت آن ها از چند مدل پنجره در کنار هم استفاده می شود. این پنجره ها عموما در طراحی اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن و اتاق خواب به کار گرفته می شوند.

پنجره ثابت

همان طور که از اسم این گونه پنجره ها پیداست، این پنجره ها ثابت بوده و قابلیت باز و بسته شدن ندارند. از این پنجره ها عموما در مناطق سردسیر که نیازی به تهویه هوا نیست استفاده می شود.

پنجره دوجداره

از جمله مهم ترین ویژگی های پنجره دو جداره می توان به عایق بودن آن ها در برابر صدا اشاره کرد. این گونه پنجره ها تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند

ترکیب این پنجره ها میتواند خانه شما را خاص و زیباتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *