بازدیدها: 1238

آلاچیق چهارفصل

استفاده از پنجره دوجداره آکاردئونی برای ساخت آلاچیق چهارفصل

پنجره آکاردئونی در آلاچیق چهارفصل

آلاچیق چهارفصل یک سازه باغی مجزا و باز است که اغلب به شکل دایره، مربع، شش ضلعی یا هشت ضلعی است و دارای سقف است. بیشتر آلاچیق‌ها از چوب یا فلز ساخته شده‌اند و دارای صندلی‌هایی تعبیه‌شده در داخل منطقه محافظت‌شده هستند. برای افزودن حس محصور بودن و حفظ حریم خصوصی، گاهی اوقات از پرده ها یا پنجره ها استفاده می شود. در محیط باغ، آلاچیق می تواند به عنوان یک نقطه کانونی عمل کند.

آلاچیق ها سازه هایی مستقل هستند، سقفی دارند و از همه طرف باز هستند. آنها سایه، پناهگاه در برابر باران و مکانی برای استراحت فراهم می کنند. در حالی که به عنوان یک عنصر زیبایی در باغ و ویلا عمل می کنند.

آلاچیق می تواند در روزهای آفتابی سایه ایجاد کند و محلی عالی برای دورهمی است. البته آلاچیق ها مکان مناسبی برای یافتن سرپناه در روزهای ابری نیز هستند که همچنان از فضای باز لذت می برید. خانواده و دوستان شما از آشپزی و لحظات آرامش‌بخش لذت خواهند برد.

انواع آلاچیق

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی یکی از زیبا ترین انواع آلاچیق است. این آلاچیق به راحتی ساخته می شود و با اغلب محیط ها سازگار است. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشت قرار ندادن آتشدان یا منقل و باربیکیو در نزدیکی آلاچیق چوبی است.

آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی بدون شک متداول ترین نوع آلاچیق است. سازه ای محکم و قابل اطمینان که اگر در ساخت آن ظرافت و زیبایی بکار رود قطعا بهترین گزینه خواهد بود. امکان ترکیب آلاچیق فلزی با شیشه یا پنجره های عریض از مزیت های آن است.

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق  شیشه ای شاید جدید ترین نوع آلاچیق باشد. جذابیت آلاچیق شیشه ای دید نسبتا خوب به بیرون است در حالی که فضای داخل محافظت می شود. انواع مختلف آلاچیق شیشه ای قابل ساخت است.

آلاچیق مدرن

آلاچیق مدرن بر طراحی مینیمال خود شکل گرفته. استفاده از عناصر طراحی مدرن و برطرف کردن نیاز های بیشتر، از مزیت های آلاچیق مدرن است

آلاچیق سنتی

آلاچیق سنتی اغلب از چوب و فلز و بتن ساخته شده است، با این هدف که مکانی محفوظ برای دور هم جمع شدن باشد.

آلاچیق باغی

آلاچیق باغی انواع مختلفی دارد. آلاچیق های ساده ای که فقط محافظی در برابر آفتاب هستند یا آلاچیق های کاملا مجهز که نقش ویلا را در باغ شما دارند.

آلاچیق ویلا

آلاچیق ویلا در واقع فضای بیرونی ویلا است که محفوظ است. آلاچیق در ویلا امکان دورهم جمع شدن را با امکاناتی مثل آتش روشن کردن، استفاده از فضای باز و سرسبزی باغ فراهم می کند.

آلاچیق زمستانی

آلاچیق زمستانی یا آلاچیق زمستانه طراحی شده برای ماه های سرد سال است. آلاچیق زمستانی دارای بخاری چوبی یا آتشدان است تا فضای داخل را گرم کند. آلاچیق های زمستانی دارای درب و پنجره یا پرده های نایلونی ضخیم هستند.

آلاچیق چهارفصل

آلاچیق چهار فصل را شاید بتوان بهترین و پرکاربرد ترین نوع آلاچیق ها دانست. طراحی متغییر و برطرف کردن بالا ترین سطح از نیاز های ما از ویژگی های آلاچیق چهار فصل است.

هریک از انواع آلاچیق ها دارای ویژگی های خاص خود هستند. اما داشتن یک آلاچیق چهار فصل می تواند تقریبا تمام این ویژگی ها را به ما ارائه دهد.

شرح و ویژگی های آلاچیق چهارفصل

آلاچیق چهار فصل در واقع سازه ای است با طراحی مدرن و متغییر که با توجه به نیاز و شرایط قابل تغییر است. این تغییرات بیشتر در اطراف و دیواره های جانبی آلاچیق رخ می دهد. در تابستان پنجره ها یا پوششی که برای محافطت از سرما وجود دارد باز می شود و در زمستان پنجره ها بسته شده تا فضای داخل آلاچیق قابل استفاده باشد.

حال آنکه وجود این پنجره ها خود می تواند به دید ما به فضای خارج لطمه وارد کند و فضایی بسته بوجود آورد. در حالی که آلاچیق باید رابطه خود فضای خارج را به نحوی حفظ کند. استفاده از شیشه های ثابت یا پنجره های معمولی تا حدی این ارتباط را حفظ می کند ولی به دلیل ثابت بودن آنها مجبوریم در فصول گرم سال که نیازی به آنها نداریم هم آنها را داشته باشیم.

آلاچیق چهارفصل

استفاده از درب و پنجره دو جداره آکاردئونی در آلاچیق چهارفصل

راهکار ما برای داشتن یک آلاچیق کاملا کاربردی و کارآمد استفاده از پنجره دوجداره آکاردئونی است.

اصلی ترین ویژگی پنجره آکاردئونی حفظ ارتباط فضای داخل و خارج و یکی کردن این فضا ها در صورت نیاز است. پنجره آکاردئونی زمانی که باز می شود، لنگه های پنجره روی هم قرار گرفته و در یک سمت جمع می شوند. این مدل از باز شدن کمک می کند تا هیچ مانعی در دید ما نباشد و فضای بیرون و درون یکی شود.

آلاچیق چهار فصل که از پنجره آکاردئونی بهره می برد بسیار مناسب برای آلاچیق پشت بام یا آلاچیق روف گاردن و همچنین آلاچیق های با متراژ زیاد است.

ملاحظات طراحی آلاچیق

در مورد اضافه کردن آلاچیق به فضای بیرونی باید به دقت فکر شود زیرا اغلب می تواند ساختگی و ناهنجار یا نامناسب به نظر برسد. هنگام برنامه ریزی ساخت هر سازه ای در بباغ و ویلای خود، سعی کنید عناصر معماری یا ویژگی های ویلا خود را برای هماهنگی و تداوم ترکیب کنید. برخی ملاحظات طراحی:

مقیاس و تناسب: آیا اندازه و شکل آلاچیق پیشنهادی در محیط شما می گنجد به طوری که برای مکان نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد؟

سبک: آیا با خانه شما و سایر سازه های موجود در ملک ترکیب می شود؟

مواد: آیا از موادی مانند سنگ، چوب و آهن در جای دیگری در نمای بیرونی خانه شما استفاده می شود؟

مکان: آلاچیق ممکن است یک مقصد، یک فرار یا مکانی باشد که منظره ای زیبا را قاب می کند.

ویژگی‌های دیگر مانند راه‌ها یا دیوارها: آیا با متریال و شکل‌هایی که در قسمت‌های دیگر حیاط یا بیرون ویلا استفاده می‌شوند همخوانی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *