بازدیدها: 874

از جمله مسائل بسیار مهم در تولید درب و پنجره های UpVC که بر استحکام و مقاومت پروفیل در برابر کج شدگی تاثیرگذار است گالوانیزه می باشد که می بایست به این موارد دقیت کرد.

1- گالوانیزه میبایست با پیچ های استاندارد که با فواصل 15 سانتی متر از ابتدا و انتهای پروفیل و همچنین فاصله حداکثر 40 سانتی متر بین پیچ ها به پروفیل upvc متصل گردد.

2- گالوانیزه میبایست به صورت کاملا یکپارچه در تمام طول سطح مقطع پروفیل استفاده گردد.سطح مقطع گالوانیزه می بایست متناسب با سطح مقطع پروفیل به صورت U شکل باشد.

3- استفاده از گالوانیزه به ضخامت 1.25 میلی متر از طبقات اول تا پنجم در ابعاد و ارتفاع معمول بلا مانع می باشد و از طبقات 6 تا 25 با توجه به ابعاد و ارتفاع پنجره از گالوانیزه به ضخامت حداقل 1.5 میلی متر باید استفاده گردد.

 

رگلاژ و رفع گیر و ایراد پنجره دوجداره در هنگام باز و بسته شدن

گاهی اوقات پنجره‌های دوجداره در هنگام باز و بسته شدن گیر دارد، گاهی اوقات به سختی باز و بسته می‌شود و گاهی اوقات نیز آن‌قدر سفت و سخت است که اصلا نمی‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد. بعضی وقت‌ها هم زمانی که پنجره را باز می‌کنیم، باز نمی‌ماند و خود به خود بسته می‌شود. این دسته از پنجره‌ها نیاز به رگلاژ و رفع گیر دارند. برای آنکه گیر آن‌ها رفع شود.

 

اندازه‌گیری محل نصب پنجره دوجداره UPVC

ساخت درب و پنجره دوجداره UPVC با دستگاه‌ها و ماشین آلات پیشرفته انجام می‌شود. برای آنکه این دستگاه‌ها عملکرد صحیحی داشته باشند، باید اطلاعات ورودی دقیقی دریافت کنند. به همین دلیل اندازه‌گیری محل نصب پنجره دوجداره، مرحله مهمی در روند تولید پنجره به حساب می‌آید.

اندازه‌گیری دقیق و بدون اشتباه، اولین و مهم‌ترین مرحله در تولید پنجره دوجداره است. بنابراین برای اندازه‌گیری ابعاد پنجره دوجداره، لازم است که از مترهای دقیق لیزری استفاده شود و کسی که اندازه‌گیری را انجام می‌دهد، باید در استفاده از این مترها و نحوه اندازه‌گیری دقیق مهارت کافی را داشته باشد. مهارت کافی در اندازه‌گیر دقیق، باعث تولید محصول با کیفیت‌تر خواهد شد.

اصلاح درزبندی و عایق بندی پنجره دوجداره

درزبندی و عایق بندی پنجره های دوجداره بسیار مهم است. اگر درزبندی و عایق بندی پنجره‌ها درست نباشد یا با مرور زمان خراب شده باشد،‌ کارآیی اصلی پنجره از بین می‌رود و پنجره دوجداره،‌ دیگر فرقی با پنجره های قدیمی نخواهد داشت. بنابراین لازم است، که هر چند وقت یک بار درزبندی و عایق بندی پنجره های دوجداره UPVC را کنترل کنید و در صورتی که اشکالی داشتند،‌ آن‌ها را به کمک یک متخصص تعمیر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *