بازدیدها: 1101

امروزه بازسازی و نوسازی بافت‌های قدیمی امری رایج و بدیهی شده که صنعت درب و پنجره را به ساخت نوعی پروفیل به نام پروفیل بازسازی ترغیب نموده است که مناسب برای ساختمان‌هایی با پنجره‌های قدیمی و فرسوده است.

هنگامی که شما تصمیم می‌گیرید پنجره‌های قدیمی خود را با upvc تعویض کنید دو روش برای شما وجود دارد.

  1. یکی از این روش‌ها تعویض پنجره قدیمی با upvc به وسیله تخریب می‌باشد به صورتی که پنجره‌های قدیمی شما به طور کامل از جای خود برداشته می‌شود و فریم آهنی مخصوص پنجره‌های دوجداره در چارچوب موردنظر کار می‌شود و بعد از اعلام ابعاد به تولیدی و ساخت پنجره دوجداره upvc، نصاب پنجره اقدام به عملیات نصب می‌کند.
  2. در روش دوم عملیات نصب بدون تخریب انجام می‌شود و هیچ آسیبی به ساختار محیط وارد نمی‌گردد. دلیل این موضوع استفاده از پنجره‌هایی با پروفیل بازسازی می‌باشد که جهت تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب طراحی شده‌اند و مقاومت به مراتب بالاتری نسبت به پنجره‌های معمولی دوجداره دارند.

کدام روش جهت تعویض پنجره‌های قدیمی مناسب‌تر است؟

در روش اول زحمت و زمان مورد نیاز برای تعویض پنجره آهنی با upvc به مراتب بیشتر است و بازده و نتیجه کار کمتر از حالت دوم می‌باشد، زیرا در روش دوم هم نصاب تسلط بیشتری در عملیات تعویض دارد و بازدهی کار خیلی بهتر از روش اول می باشد و دلیل آن ساختار پروفیل‌های بازسازی است که فریم آهنی را کاملا پوشش می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که روش اولی که ذکر کردیم برای استفاده در ساختمان‌های نوساز کاربردی است ولی برای تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره مسلما روش دوم بهتر است.

پروفیل بازسازی چیست؟

در تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دوجداره upvc قسمتی از پنجره قدیمی یا همان قاب پنجره درون دیوار باقی می‌ماند که می‌شود آن را با پروفیل بازسازی پوشش داد. پروفیل بازسازی نمونه تقویت شده پروفیل معمولی می‌باشد. فرق آنها با پروفیل‌های عادی دوجداره یک لبه‌ی ۴ سانتی متری اضافی می‌باشد. وجود این لبه‌ی اضافه برای این است که فریم پنجره قبلی شما را به طور کامل بپوشاند.

نکته مورد توجه اینکه این مدل پروفیل عایق بندی بهتری از خود عرضه می‌کند. به همین خاطر برای استفاده در فضاهایی با حرارت زیاد و یا مکان‌هایی با صدای زیاد از پروفیل بازسازی به جای پروفیل معمولی استفاده می‌شود. لبه بازسازی طراحی شده در پنجره دوجداره وین تک، بزرگترین لبه پروفیل پروازی در میان سایر برند‌های تولید کننده پنجره upvc می‌باشد.

مراحل انجام کار

  1. قبل از نصب، حتما باید کادر فنی برای بازبینی و اندازه گیری در محل حضور داشته باشند. زیرا نصب پروفیل بازسازی شرایطی دارد که باید از قبل آنها را محیا کرد. از جمله اندازه گیری و بررسی قالب پنجره
  2. در مرحله بعدی باید یراق آلات و بازشو در آورده شود. همچنین قیدهای پنجره باید برش خورده شود.
  3. در مرحله آخر پروفیل بازسازی آماده شده بر روی فریم پنجره قبلی نصب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *