بازدیدها: 1396

احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که pvc و upvc چه تفاوتی با هم دارند؟

در پاسخ باید بگوییم upvc از pvc ساخته می‌شود ولی آن را با افزودن ترکیباتی برای ساخت پروفیل بهینه سازی میکنند. به دلیل اینکه پلیمر pvc نسبت به نور و گرما حساس است و با اکسیژن نیز ترکیب می شود و لازم است یک پایدار کننده به آن اضافه شود. به این منظور از پایدار کننده های مختلفی استفاده میشود تا کیفیت pvc در پروسه تولید upvc کاهش پیدا نکند و پس از آن برای افزایش استحکام از پر کنندههایی مانند کربنات کلسیم استفاده میشود.
البته هر دو ماده ی pvc و upvc با توجه به ویژگیهای خاص خود برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند، برای مثال pvc به دلیل انعطاف بیشتر در لوله سازی کاربرد دارد و upvc به عنوان پروفیل پنجره کارآمدتر است.

این دو ماده با اینکه از لحاظ ظاهری و نام شباهت دارند اما از لحاظ کارایی و مواداولیه تفاوت دارند. PVC پی وی سی یا پلی وینیل کلراید در واقع یک پلاستیک با وزن سبک اما قوی است که با افزودنی های پلاستیک خواص نرمی و انعطاف پذیری به آن اضافه می گردد. در صورتی که پلاستیک به این ماده اضافه نشود، Upvc تولید خواهد شد. در حقیقت Upvc بعنوان پلی وینیل کلراید بدون پلاستیک (unplasticized polyvinyl chloride) و یا پی وی سی سخت شناخته می شود.

 

هزینه و نوع ساخت و مواد اولیه در و پنجره یو پی وی سی و لوله پی وی سی

بدلیل آنکه محصولات ساخته شده از PVC و Upvc مقرون به صرفه است، برای تولید بسیاری از محصولات از این مواد استفاده می شود. در دمای بالا Upvc به ماده اولیه برای ساخت محصولی جدید تبدیل می شود.
همچنین Upvc جایگزینی مناسب برای چوب در ساخت و ساز است و عملا برای استفاده در ساختمان تهیه شده است از جمله استفاده در درب و پنجره دوجداره و یا استفاده در لوله های پلاستیکی. بدلیل آنکه در برابر فرسایش شیمیایی کاملا مقاوم است.
در حالیکه PVC پی وی سی بعنوان یک جایگزین برای لوله های آلومینیومی و مسی در نظر گرفته شده است.

مواد اصلی upvc را نفت خام و نمک طعام تشکیل میدهد . از نفت خام اتیلن و از نمک، کلر بدست می آید. از طریق پلیمریزاسیون، کلر، اتیلن و وینیل کلرید با هم ترکیب شده و پلی وینیل کلرید یا بصورت خلاصه PVC بدست می آید که ماده ای پلاستیکی و قابل ارتجاع است. کاربرد این ماده تنها در ساخت درب و پنجره نیست، بلکه در بسیاری از صنایع مانند لوله کشی و حتی دندانپزشکی پر کاربرد است.

شما می توانید در سایت انواع در و پنجره دوحداره upvc  و انواع پروفیل های upvc را مشاهده کنید.

برای اطلاع از قیمت با ما ( آلوین پنجره ) تماس بگیرید.

 

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *