بازدیدها: 1810

ایجاد شیارهای تخلیه آب مناسب توسط دستگاه،مانع ورود آب باران به داخل شده و به بیرون هدایت می کند.

شیار تخلیه آب باران

کاربرد شیار های ایجاد شده روی پروفیل چیست؟

نفوذ باران از پنجره دوجداره

اگر از درب و پنجره دوجداره ای که در ساختمان شما نصب شده، شاهد نفوذ و عبور آب باران به سمت دیوارهای داخلی منزل هستید; یکی از دلایلی که ممکن است وجود داشته باشد، عدم وجود شیار تخلیه آب بر روی پروفیل Upvc است. در اینصورت باید این شیار ها توسط پرسنل نصب ایجاد شود.

برای درب و پنجره های Upvc که در محیط داخلی ساختمان استفاده می شوند و تقریبا دارای شرایط متعادلی هستند; بطور مثال در قسمت پاسیو، نیازی به ایجاد شیار تخلیه آب نیست.

در تمام پروفیل های Upvc که بعنوان فریم استفاده می شوند(پروفیل کشویی، فریم، ساش و مولیون)، شیار تخلیه آب در ضلع عرضی پایین ایجاد می شود. همچنین در پروفیل مولیونی که بصورت افقی در زیر بازشو استفاده می شود نیز از شیار تخلیه آب در راستای شیار تخلیه فریم زیرین استفاده می گردد.

تاثیر شیار تخلیه آب باران در پروفیل Upvc بر روی پروفیل های درب و پنجره دوجداره،

شیارهایی برای تخلیه آب باران، آب ورودی ناشی از نظافت و همچنین جهت تهویه هوا تعبیه شده است. کاربرد این شیارها انتقال و هدایت آب به بیرون از منزل است; همانطور که در تصویر مشاهده می کنید شیار ها طوری در نظر گرفته شده اند که جهت خروج آب را مشخص کنند. این شیار ها با استفاده از مته و دستگاه فرز در قسمت داخلی و خارجی پروفیل ایجاد می شود.

تهویه هوا ناشی از وجود شیار تخلیه آب موجب عدم تعریق قسمت هایی از شیشه دوجداره می شود که در قسمت زیرین زوار و لاستیک قراردارد. این دلایل وجود شیار تخلیه آب را الزامی می کند و در درب و پنجره های دوجداره باید تعبیه گردد.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *