بازدیدها: 1324

شیشه‌های دکوراتیو در طرح‌ها و انواع متفاوت تولید می‌شوند. همین موضوع باعث شده است تا استفاده از شیشه‌های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها رواج پیدا کند. اگر دوست دارید از یک دکوراسیون شیک و خاص برای منزل یا محل کارتان بهره ببرید، در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع شیشه‌های دکوراتیو آشنا شوید.

شیشه دکوراتیو سند بلاست (Sandblast)

سند بلاست (sandblast) به معنای پاشش ماسه مخصوص بر روی شیشه است. شیشه‌هایی که با روش پاشش ماسه دکوراتیو می‌شوند مات هستند و برای مکان‌هایی مانند دیوار اتاق و حمام مناسب هستند. شیشه‌های دکوراتیو سند بلاست قابلیت طرح پذیری خوبی دارند و به راحتی می‌توانید طرح دلخواه‌تان از جمله لوگوی شرکت‌تان را روی آن ایجاد کنید. در واقع شیشه‌های سند بلاست را می‌توانید برای تمام مکان‌ها و با کاربردهای متفاوت استفاده کنید تا محیط از سادگی و یکنواختی خارج شود.

شیشه دکوراتیو سند بلاست رنگی

شیشه دکوراتیو سند بلاست

شیشه دکوراتیو سند بلاست رنگی در واقع همان شیشه شفاف است که بعد از فرآیند سند بلاست، به روش‌ها مختلف رنگی می‌شود. این شیشه‌ها توسط قلم‌مو و چاپ رنگی می‌شوند. در یک تعریف ساده، شیشه سند بلاست رنگی ترکیبی از سند بلاست و رنگ است.

شیشه دکوراتیو لمینت و سکوریت رنگی

شیشه دکوراتیو سند بلاست رنگی

شیشه‌های لمینت دکوراتیو شده برای دکوراسیون تمام قسمت‌های ساختمان قابل استفاده است و کاربرد دارد. شیشه‌های دکوراتیو لمینت رنگی شده، معمولا توسط شرکت‌های اروپایی معتبر و در طیف رنگی گسترده، به صورت مات و شفاف تولید و توزیع می‌شود. شیشه‌های دکوراتیو لمینت رنگی، از چندین لایه شیشه تخت تهیه می‌شود که توسط لایه PVB به همدیگر متصل می‌شوند. شیشه لمینت رنگی، علاوه بر ظاهر زیبا، عایق صوت و حرارت نیز هست و در برابر اشعهUV  و ضربه هم مقاومت دارد. شیشه سکوریت قابلیت تولید در رنگ‌ها متنوع از جمله سبز، سفید، دودی، برفی و آبی را دارد.

شیشه دکوراتیو لاکوبل (Lacobel)

شیشه دکوراتیو لمینیت

شیشه دکوراتیو لاکوبل، به نوعی از شیشه گفته می‎‌شود، که بعد از عملیات رنگ شدن به وسیله یک لایه از PVC پوشانده می‌شود. با این کار هم شیشه ایمنی بیشتری پیدا کند و مقاوم‌تر می‌شود و هم از رنگ زده شده روی شیشه محافظت می‌شود. این شیشه‌ها در رنگ بندی متنوع و ضخامت‌ها متفاوت تولید می‌شود و همین امر سبب شده است تا این نوع شیشه کاربرد بسیاری در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی داشته باشد.

شیشه لاکوبل معمولا معمولا به صورت خام تهیه می‌شود و به صورت مات و شفاف در بازار وجود دارد. برخی از کارخانه‌ها قادر اند فرآیند سکوریت کردن را روی شیشه‌های لاکوبل رنگی اجام دهند. شیشه‌های لاکوبل به دلیل عملیات حرارتی معمولا مات هستند. تولید این نوع از شیشه‌ها به صنعت سبز مشهور است، زیرا برای تولید آن‌ها هیچ گونه آلودگی به محیط وارد نمی‌شود و در تولیدشان هیچ ماده شیمیایی مضری برای محیط زیست استفاده نمی‌شود.

شیشه دکوراتیو طرح مات (Matelux)

شیشه دکوراتیو مات

مات کردن شیشه یا به عبارت دیگر دکوراتیو شیشه به صورت مات، با کمک نوعی اسید انجام می‌شود. این نوع از شیشه در برابر لک و کثیف شدن عملکرد خوبی از خودشان نشان می‌دهند و نور را نیز از خود عبور نمی‌دهند. شیشه‌های دکوراتیو مات را می‌توانید با خیال راحت به شیشه بری ببرید تا طرح دلخواه‌تان را روی آن برش بزنند. شیشه دکوراتیو مات در رنگ‌بندی متنوع تولید می‌شود و برای افزایش امنیت آن از یک لایه لمینت و چسب پلی سولفاید روی شیشه استفاده می‌شود.

شیشه دکوراتیو چاپ‌دار (Spandrel)

شیشه دکوراتیو چاپ دار

شیشه دکوراتیو چاپ‌دار نوع دیگری از شیشه‌های مات است که در رنگ‌های متنوع در بازار موجود است. چاپ روی شیشه دکوراتیو توسط چاپ UV صورت می‌گیرد و هر عکسی را که دوست داشته باشید به دلخواه خودتان می‌توانید روی آن چاپ کنید. این شیشه‌ها به کمک یراق آلات مخصوص در هر جایی از ساختمان، از جمله ویترین، کابینت و فضای باز بین اتاق‌ها قابل نصب است.

در رابطه با این شیشه‌ها، برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر حرارت و ضربه، پیشنهاد می‌شود، چاپ روی شیشه‌هایی همچون میرال یا سکوریت انجام شود. به عبارت دیگر، شیشه بعد از تولید، داخل دستگاه مخصوص چاپ قرار می‌گیرد و طرح مد نظر با کیفیت بالا روی آن چاپ می‌شود.

شیشه دکوراتیو طرح شیشه شکسته

شیشه دکوراتیو طرح شکسته

این نوع از شیشه‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که گویی شیشه شکسته است، ولی در اصل این ظاهر فقط برای زیبایی به کار می‌رود. شیشه دکوراتیو طرح شیشه شکسته بر خلاف نامی که دارد و بر خلاف تصور عموم مقاومت بالایی دارد و در برابر ضربه کاملا مقاوم است. این نوع از شیشه‌ها معمولا در ساخت کف‌های شیشه‌ای و راه پله‌ها استفاده می‌شوند.

شیشه دکوراتیو طرح سنگ

شیشه دکوراتیو طرح سنگ

اگر عاشق طبیعت هستید و دوست دارید در دکوراسیون منزل‌تان از المان‌های طبیعی استفاده کنید، احتمالا شیشه دکوراتیو طرح سنگ ایده آل شماست و با سلیقه‌تان سازگار است. در اینجا منظور استفاده از خود سنگ نیست، بلکه منظور شیشه‌های دکوراتیو شده طرح سنگ است که با کمک الگو برداری از طرح و بافت سنگ‌های طبیعی و با بهره گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا به وجود آمده است. این نوع شیشه‌ها، الگوی بعضی از سنگ‌ها از جمله سنگ مرمر را دارند. انسان با کمک فناوری‌های جدید و پیشرفته توانسته است این نوع شیشه‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تولید کند.

شیشه دکوراتیو نما

شیشه‌های دکوراتیو، بازتاب نور و شفافیت فوق‌العاده‌ای دارند و همانند دیگر شیشه‌ها در برابر آب، گرما، سرما و رطوبت کاملا مقاوم هستند. این شیشه‌ها رنگ‌شان ثابت است و قابلیت برش در انواع ضخامت و ابعاد، حتی کوچک‌ترین سایزها را نیز دارند. شیشه‌های دکوراتیو طرح سنگ برای تمام قسمت‌های ساختمان قابل استفاده هستند. به عنوان مثال می‌توان برای حمام، آشپزخانه، پله‌ها، کف، دیوارها و دیگر بخش‌ها از شیشه دکوراتیو طرح سنگ استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *